WEBINAR

Behaal meer omzet met een RFM-analyse

Weet jij welke van jouw klanten het meest waardevol zijn en hoe je deze het beste kunt bedienen?

Op 14 april 2023 organiseren wij van 09:00 tot 10:00 uur een gratis webinar waarin wij uitleggen hoe een RFM-analyse jou daarbij kan helpen. Wil je graag weten wat dit voor jou kan betekenen? Schrijf je dan in via onderstaande knop.

RFM-analyse

Wat is een RFM analyse?

Een RFM-analyse is een marketingtechniek die wordt gebruikt om klanten te segmenteren op basis van 3 kenmerken:

  • Recency: recente aankoopgeschiedenis.
  • Frequency: frequentie waarmee ze aankopen doen.
  • Monetary: de totale waarde van hun aankopen.

Met een RFM-analyse kun je jouw klantenbestand segmenteren en zo je marketing- en salesstrategieën optimaliseren om klantbehoud te verbeteren, upsell- en cross-sell-kansen te identificeren en je marketingbudget te optimaliseren.

Tijdens het webinar leer je hoe je RFM-analyse kan worden toegepast, ongeacht de grootte of branche, B2C of B2B. We geven praktische tips en voorbeelden die je direct kunt toepassen op jouw eigen klantgegevens.

Het webinar duurt ongeveer 1 uur en is gratis. Aanmelden kan direct via deze link